עיצוב פנים מודרני. מספר מעצבי פנים מובילים בחרו שירים ישראלים שזכו באירוויזיונים ועיצבו חללי פנים בהשראתם. כל הפרטים על הפרוייקט המיוחד בהמשך הכתבה.

עיצוב פנים מודרני- מעצבים בהשראת שירי האירוויזיון הזוכים

אם אפשר היה לגור בתוך שיר, איך זה היה נראה?

לדברי ענת פרץ דוידי מנהלת שיווק בחברת אלוני: " הארוויזיון הוא ארוע בינלאומי. שידוע כמלא סגנון וסטייל עד לפרטים הקטנים. כך גם בעולמות העיצוב. כמחווה לארוויזיון. ביקשנו ממעצבי פנים מובילים לבחור שירים ישראלים שזכו בתחרות בכל הזמנים ולעצב חללים בהשראתם עם חומרי אלוני. העיצובים שהתקבלו היו ססגוניים. מפתיעים. ומעוררי השראה."

המעצבים מספרים על בחירת השיר והעיצוב בהשראתו:

בהשראת השיר טוי- המעצבת ליאת הראל

"השיר Toy היה הבחירה הראשונה שלי. השיר מחבר בין האהבה שלי לצבעים נועזים ומעניינים. לבין העצמה נשית שפורצת ממילות השיר. ונותנת למין הנשי את הכבוד וההערכה הראויים לו.

בחרתי להציג חדר רחצה שמשלב מקלחון רחב עם ראש גשם מהתקרה ואמבטיה חצי שקועה. שניהם נמצאים על במה בגובה 20 ס"מ שנותנת כבוד לרגעי הרחצה והרוגע.

לקירות והרצפה בחרתי באריחים בגודל 150/300 ויצרתי הדפסה בגווני שחור, אדום, ורוד פוקסיה ולבן שפורצים מהשרוול של הבגד שנטע לבשה. שילוב הצבעים הזה, בעיניי, מייצר חדשנות ויציאה מהקופסה ומאפשר לחלל להיות גם פרקטי וגם פורץ גבולות בבחירת הצבעים. "

בהשראת השיר הללויה – המעצבות רינת כהן ונטלי שפירא  

על השיר הללויה של להקת חלב ודבש שהביא לנו בשנת -1979 זכיה שנייה ברציפות  אומרת רינת: "אנחנו התחברנו לשיר "הללויה" בגלל הפשטות במילות השיר והבאנו אותן לידי ביטוי בעיצוב מינימליסטי. השיר הוא בלדה משבחת את אלוהים על העולם ועל כל הדברים הטובים שבו. חוץ מזה, הללויה מבחינתנו הוא אחד השירים הישראליים ביותר שנכתבו כאן. לכן בחרנו להשתמש באבן פראית כמחווה להודיה על מה שברא אלוהים ובזכות היכולת של האבן ליצור אמירה אותנטית ועל-זמנית."

בהשראת השיר אבניביבי- המעצבת סיגל מלכה: 

המעצבת סיגל מלכה בחרה את השיר הזוכה אבאניבי  ועיצבה חלל בהשראתו-  עיצוב צבעוני, מלא גרוב, סטייל ונגיעה של רטרו, שלא השאיר מקום לספק – יזהר כהן ואבניבי כאן!

לדבריה:  "כשחושבים על שנות ה-70 חושבים קודם כל על מכנסי פדלפון, ילדי הפרחים, עגילים ענקיים, שיער מנופח וצבעים, המון המון צבעים. כשחשבתי על עיצוב בהשראת אבניבי ידעתי מיד שאבחר באריחים מסדרה בצבעוניות מגוונת שאפשר לעשות איתה דברים שקטים, כמו שבחרתי לעשות כאן עם השילוב של הירוק, הכתום והצהוב החרדלי ואפשר גם "להשתולל" איתה (למשל עם כתום שהיה לוקח את האווירה למקום הרבה יותר עז)."

השיר דיווה- המעצבת נרקיס רובין ברזני :   

"התחברתי לשיר בגלל המילים ובגלל הזמרת. על  קבלת השונה, על מגוון האנשים והצבעים שיש בעולם. העוצמה והחוזק של הדיווה, עם כל הדברים מסביב שיש לה, לאנשים בכלל ובסוף היא כולה שיר אהבה.  מכאן בחרתי להשתמש ברקע אחד שחור על הקירות והרצפה. הרקע שהוא  הבמה הרגיל, ואז מגיעים מגוון הצבעים בפישבון, מפוזרים, מגוונים  בריצפת חדר הרחצה שמדמים את הנוצות הצבעוניות שלבשה הדיווה, הלא היא דנה אינטרנשיונל. ואת מגוון הצבעים והאנשים המפוזרים בעולם הצבעוניים והשונים.

על הקיר בחרתי אריחים בשחור ואדום שהם כולם כמו תווים לשיר אהבה והם בעצם אהבה אחת גדולה.

עיצוב פנים
באדיבות אלוני- בהשראת השיר הללויה מעצבת רינת כהן ונטלי שפירא. צילום: יחצ

 

עיצוב פנים
באדיבות אלוני- בהשראת השיר הללויה מעצבת רינת כהן ונטלי שפירא. צילום: יחצ

 

עיצוב פנים
חלל מעוצב בהשראת הארוויזיון- באדיבות אלוני עיצוב ליאת הראל. צילום: יחצ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *