קרדיט תמונה FREEPIK

בעת בה אנו מדברים על ענף עיצוב פנים הבית, מיותר לציין כי באופן אוטומטי כולנו ישר עובר לחשוב על הבית שתמיד חלמנו עליו. בית אשר מתלווה אל קו עיצובי מרשים ונעים לעין, כזה שמעמיק בפרטים עד לכדי הפרט הקטן ביותר. אם ישנו חלק בבית אשר צריך להעניק לו תשומת לב מרבית הוא הרצפות. הרצפות הן תפאורה שקשה להתעלם ממנה מהסיבה הפשוטה שהיא מאירה את התקרה, תורמת למראה קר או חם ומקרינה את השפעותיה על כל חלק וחלק בבית. בימים אלה, יותר ויותר בתים מחליפים את הרצפות בביתם לרצפת פרקט הנותנת אווירה חמה לבית. לרצפת הפרקט יתרון בולט בחורף. כולנו מכירים את התחושה הלא נעימה של רצפות קרות מאוד בעת ששורר בחוץ מזג אוויר קר. רצפת הפרקט אינה קרה כמו הרצפות האחרות ובכך מאפשרת הליכה נעימה ברחבי הבית כולו.

 

אז מה הדגשים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון כשחושבים על פרקט לבית?

 

1.הדגש הראשון יהיה הצורה בה מניחים את הפרקט. הדבר יהיה תלוי באופן ישיר בחומר הגלם בו בחרתם עבור הדירה שלכם וכמו גם, בהתאם לגודל השטח המרוצף. בעת בה החלל יהיה גדול יותר, ממולצת התקנה בהדבק, כיוון שכך הקורות מתקבעים אחד עם השני, זאת לאור העובדה כי התמיכה של כלל היקף החדר ויתר הפנלים אשר צמודים לקירות לא מעניקה מענה מספק.

 

2.דגש שני שחשוב לקחת בחשבון הוא צורת הנחת הפרקט. כיום קיימים פרקטים מסוג "פרקטים פישבון" אחת משיטות ההתקנה הנפוצות נקראת 'פרקט פישבון', פרקט מיוחד שמשדר יוקרה לבית. 'פישבון' מהווה את אחת משיטות ההתקנה הישנות. מדובר למעשה על שיטה שהתפתחה לפני המון שנים ועד היום נחשבת ליוקרתית במיוחד. כשמה היא נותנת ייצוג גיאומטרי ייחודי המזכיר בצורה חד משמעית אידרת של דג, שיטת ההתקנה המשרה אווירה אלגנטית, נעימה, בלעדית ויוקרתית מאוד.

 

3.יחד עם חלוף השנים האחרונות, המחשבה סביב פרקט בחלל חדר האמבטיה, במטבח או לחילופין בחללים החיצוניים הוביל לא מעט אנשים למצב בו הם מופתעים לחלוטין. על כן, ניתן לציין כי בימים עברו ההמלצה המרכזית הייתה להימנע ממיקום הפרקט באזורים הרטובים או לחילופין בחללים אשר הכוללים בתוכם תנועה אגרסיבית, במטרה למנוע ממנו להגיע למצב בו הוא מתנפח, נפגע או לחילופין להגיע למצב של ריקבון. בימים אלה, בשונה מימים עברו, לאחר פרק זמן ארוך וממושך של התפתחות משמעותית בתעשיית הפרקטים, תוכלו לפגוש במגוון פרקטים המיועדים עבור החדרים הרטובים בשטח הבית. זאת בעוד כי הפרקט הפולימרי הוא פרקט העמיד במאה אחוז בפני מים ומתאים לאזורים הרטובים יותר. הוא כולל בתוכו חומר סינטטי המעניק לו לו עמידות מוחלטת בפני רטיבות. הפרקט הפולימרי אינו מצריך תחזוקה מיוחדת, הוא משתלב נהדר ביתר החלל כולו, עמיד למכות, אינו נשחק מהר ולכן עמיד לאורך שנים רבות, מה שהפך אותו לבחירה של לא מעט צרכנים ברחבי הארץ ובעולם בכלל. ניתן לשטוף את הפרקט הזה בעזרת מים בשילוב סבון, ממש כמו פורצלן, קרמיקה או לחילופין שיש.

 

4.דגש אחרון שחשוב לקחת בחשבון יהיה הפאנלים. אחד מסוגי הפנלים המומלצים כיום בשוק הוא פנל פולימרי , כזה אשר מתאים לקירות מעוגלים ועמיד למים כמו הפרקט הפולימרי. הפאנל הפולימרי מעניק מסגרת עיצובית לפרקט ומראה של קו רציף ואחיד, לכן ברמה האסתטית הוא נעים לעין. הוא אמנם מגיע בצבע לבן אך אפשר לצבוע אותו בקלות בגוון צבע הקיר או בכל צבע אחר. אופן ההתקנה שלו מתבצע על ידי הדבקה על קיר או לחילופין הדבקה על פנל קיים, יתרון משמעותי שחוסך הרבה כסף.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *