אם אתם קוראים שורות אלו, אתם כנראה כבר בתוך תהליך קבלת משכנתא ומודעים לצורך  בביטוח משכנתא. המון מושגים למדתם בוודאי בשבועות האחרונים כגון: "לוח סילוקין", "שפיצר", "ריבית פריים", "הצמדה למדד" ובין השאר גם ביטוח משכנתא. רגע לפני שנרחיב מעט בנושא ביטוחי משכנתא, לרבות דגשים שכדאי לדעת  בטרם רכישת פוליסת ביטוח משכנתא, כמה מילים על שתי הפוליסות שמרכיבות את ביטוח המשכנתא של נוטלי משכנתא מהבנק –

freepik

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא?

הדירה שאתם קונים בעזרת המשכנתא, היא גם המשכון לבנק כנגד ההלוואה. והדירה משועבדת לבנק וכך זה יישאר עד לתשלום האחרון ופירעון המשכנתא.

המשמעות היא שאם לא תחזירו את כל הכסף שלוויתם מהבנק, בתוספת ריבית והצמדה בהתאם לתנאי המשכנתא שלכם, הבנק רשאי למכור את הדירה בכדי לקבל את הכספים שלא הוחזרו אליו והכל בהתאם להסכם מול הבנק והוראות הדין.

מאחר ומשכנתא היא הלוואה שעלולה להיות מאוד גדולה שנפרשת לרוב על פני הרבה שנים, הבנק מבקש להבטיח כי הנכס המשמש כבטוחה  בידיו ישמור על ערכו. ביטוח מבנה למשכנתא נועד להבטיח כי ניתן יהיה לתקן נזקים שאירעו למבנה ולהחזיר את הדירה למצבה התקין והשלם.

ביטוח מבנה למשכנתא מכסה את הוצאות התיקון לנזקים שנגרמו למבנה, לתשתיותיו ולצמודים אליו.

מה זה ביטוח חיים למשכנתא?

ביטוח חיים למשכנתא מיועד לנוטלי משכנתא בבנק ונועד להבטיח את תשלום יתרת הלוואת המשכנתא לבנק במקרה בו חס וחלילה אחד או יותר מהמבוטחים בפוליסה הולך לעולמו

 

השוואת ביטוח מבנה למשכנתא

רגע לפני שרוכשים ביטוח משכנתא מוצע לבצע השוואת הצעות נרחבת ולבחור בהצעה הנכונה ביותר עבורכם.

בביטוח מבנה למשכנתא, חשוב לעבור על סעיפי הכיסוי ולבדוק את רמת הכיסוי של הפוליסה ואת ההחרגות המצוינות בפוליסה. עוד כדאי לבדוק מהו גובה דמי ההשתתפות בכל אחד מסעיפי הכיסוי, האם נכללים בכיסויי הפוליסה מקרים של רעידת אדמה, צונאמי וכן נזק בעת מלחמה. כשכל ההצעות שקיבלתם עומדות לנגד עיניכם, תוכלו להשוות במחיר הפרמיה הסופית עבורכם ולבחור במוצר האטרקטיבי ביותר מבחינתכם גם מבחינת הכיסויים הביטוחיים וגם מבחינת המחיר.

 כדאי לדעת:

כאשר מתכוונים לרכוש ביטוח חיים למשכנתא כדאי לזכור כי  הפרמיה עלולה להשתנות בהתאם לגיל המבוטח וגובה המשכנתא ולכן חשוב לבחון את התעריפים בהתאם ללוחות הסילוקין לאורך חיי הפוליסה.

ונקודה לסיום, באפשרותך ניתן לרכוש את ביטוח המשכנתא בחברות הביטוח השונות ולקבל הצעת מחיר ולהשוות בין ההצעות בטרם לקיחת המשכנתא.

המידע מובא כמידע כללי בלבד וכחומר רקע בלבד ואינו מהווה ייעוץ או המלצה מכל סוג שהוא. הפניקס חברה לביטוח בע"מ ו/או מי מטעמה לא אחראים ולא ישאו בכל נזק ו/או הפסד שיגרם לקורא ו/או לצד שלישי כלשהו כתוצאה מהסתמכותו ושימוש במידע שלעיל. האמור הינו כפוף לתנאי הפוליסה והוראות הדין כפי שיהיו מעת לעת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *